Friday, February 18, 2011

sukan tara vs blondies...

Sebenarnyer saya buat blondies ni semlm..pas habis g sukan tara kat padang school..eeehh padang MDCH...start pukul 3.00ptg..panasnyer masa tu melanton2..makna tersangatler paneeehhh....tapi saya suka menghandle acara 100m semlm..mcm2 gaya ada student2 tu larikkkkkk......nak gelak pon ada..tapi tak l ler gelak depan diorang kang majuk tak n nak lari pulak..btw.. i like working dgn all the cikgu2 Gegirl smlm..wahhhh..rasa muda plak...
Balik dari sukan tara tu tetiba rasa nak mkn blondies....masa buat tu saya ambik gambar step by step..malangnya...bila nak upload semua gambor tu hilang..husben kata kat henpon saya tu ada TROJAN!!!!!
So 2 kpg gambar ni aje ler yg dapat saya muatkan disini...Saya bwk ke schholl..ada kenkawan yg mintak resipi,so saya paste ler kat sini..selamat mencuba ....

BLONDIES

Bahan2

2 3/4 cup tepung
2 1/2 sudu teh baking powder
1/2 sudu teh salt
2/3 cup butter
320g brown sugar
3 eggs
1 sudu teh esen vanilla
250g choco chip
sedikit badam..

Cara2
Ayak tepung,baking powder dgn garam dalam satu bowl
butter dgn gula di mixerkan
pastu masukkan telur sebijik sebijik.esen dan kacau...dgn penuh kasih syg
lastly masukkan campuran tpg tadi..kacau lagi
last but not least masukkan choc chips..
masukkan dalam acuan..tabur badam atas dia
Bakar 160 C selama 25 minit.......

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home